جامعة أم القرى

جامعة أم القرى

المجلد (12) - العدد (3) - محرم 1442هـ - سبتمبر 2020م


- 2021/07/27

مجلة جامعة أم القرى للعلوم التربوية والنفسية

المجلد (12) - العدد (3) - محرم 1442 هـ - سبتمبر 2020 م

 

تحميل المجلد 12-(3) العدد الكامل

 

جدول المحتويات

1. The effect of using social media in teaching science and on developing academic achievement and deductive thinking among seventh-grade female students in the city of Mecca Al Mukarramah Pages 1-73........... Mona Humaid Issubay

1.أثر استخدام وسائل التواصل الاجتماعي في تدريس العلوم في تنمية التحصيل الدراسي والتفكير الاستدلالي لدى تلميذات الصف الأول المتوسط بمدينة مكة المكرمة  الصفحات 1-73...........منى بنت حميد السبيعي

2. Degree of ownership of the students Social Sciences in the educational preparation program at Umm Al-Qura University for the skills of using modern teaching strategies in-field training from their point of view Pages 74-110...........Safia Ahmed Salem Adakkal 

2. درجة امتلاك طالبات التربية العمليَّة بجامعة أم القرى لمهارات استخدام إستراتيجيات التدريس الحديثة الصفحات 74-101........... صفية أحمد سالم الدقيل

3. The Role of Islamic Studies Teachers’ in Enhancing Professional Awareness among Secondary Schools Students based on Islamic Studies Teachers' Perceptions at Asir Region  Pages 111-125...........Mesfer Ahmed Alwadai

3. دور معلم العلوم الشَّرعيَّة في تنمية الوعي المهنيّ لدى طلبة المرحلة الثانويَّة من وجهنة نظر معلمي العلوم الشَّرعيَّة بمنطقة عسير                  الصفحات 111-125...........مسفر أحمد مسفر آل عاطف الوادعي  

4. The Role Of Research Chairs In Enhancing Intellectual Security  Pages 126-217...........Yousef Mohamed Alhawesh

4. دور الكراسي البحثيَّة في تعزيز الأمن الفكريّ  الصفحات 126-217........... يوسف بن محمد بن إبراهيم الهويش

5. Inclusion Obstacles for Disabled Female Students Public Schools from Special Education Teachers' Perspective  Pages 218-254..........Bander Abd-ul Aziz Alhossan

5. معوقات دمج الطالبات ذوات الإعاقة في مدارس التعليم العام من وجهة نظر معلمات التربية الخاصة  الصفحات 218-254...........بندر بن عبدالعزيز الحصان

6. The effectiveness of a counseling program based on the techniques of reality therapy to reduce psychology stresses and its impact on emotional stability among university students Pages 255-306...........Abdullah Abdul Aziz M. Almunahi

6. فاعليَّة برنامج إرشاديّ قائم على فنيّات العلاج بالواقع لخفض الضغوط النَّفسيَّة وأثره على الاتِّزان الانفعاليّ لدى طلاب الجامعة                                             الصفحات 255-306...........عبد الله بن عبد العزيز مناحي المناحي

7. Effectiveness of an Electronic Educational Program using WhatsApp in Developing academic knowledge of Dietary Health Education for Students at Jeddah University   Pages 307-364...........Ahmad Abdul Majeed Abu alhmayel

7. فاعليَّة برنامج تعليميّ إلكترونيّ باستخدام الواتس آب في تنمية التحصيل المعرفي لبعض مفاهيم الصحة الغذائية لدى طلبة جامعة جدة                     الصفحات 307-364...........أحمد بن عبد المجيد بن علي أبو الحمائل

8. The Efficiency of confrontation and some demographic variables among the abused women at the social protection unit in Jeddah                            Pages 365-400...........Khwlah Jamil Mohammed Alansari

8. كفاءة المواجهة وبعض المتغيرات الديمغرافية لدى المعنفات بوحدة الحماية الاجتماعية بمدينة جدة  الصفحات 365-400...........خولة جميل محمد الأنصاري

9. Requirements of Women Transformational Leadership for Leading Positions at Umm Al-Qura University in the light of the Culture of Change          Pages 401-450...........Kholood Bint Saad Bin Abdulaziz Alyousef

9. متطلَّبات القيادة التحويلية النِّسائيَّة بالمناصب القياديَّة في جامعة أم القرى في ظِلّ ثقافة التغيير   الصفحات 401-450...........خلود بنت سعد بن عبدالعزيز اليوسف

10. The quality of the artistic works that carried out in the intermediate schools and their effect on developing the artistic image of students from the point of view of specialists     Pages 451-487...........Abdullah Mushref Al-Shaer

10. مدى جودة الأعمال الفنِّيَّة المنفَّذة بمدارس المرحلة المتوسِّطة وتأثيرها في تنمية الصُّورة الفنِّيَّة لدى الطُّلاب من وجهة نظر المختصِّين                          الصفحات 451-487...........عبدالله بن مشرف محمد الشاعر

11. Level of Availability of Classrooms Appropriate for Students with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder in General Education Schools              Pages 488-518...........Abdulrahman Abdullah Abaoud

11. مستوى توافر الفصول الدراسيَّة الموائمة للتلاميذ الذين لديهم اضطراب فرط الحركة وتشتت الانتباه في مدارس التعليم العام                         الصفحات 488-518...........عبدالرحمن بن عبدالله أبا عود

12. The level of inclusion of concepts of peace education in the books of my language for the primary grades in Saudi Arabia                                  Pages 519-570...........Saleh Rajaa Alharbi

12. مستوى تضمين مفاهيم التربية على السلام في كتب لغتي للصفوف الأولية بالمملكة العربية السعودية  الصفحات 519-570...........صالح رجاء الحربي

جار التحميل