جامعة أم القرى

جامعة أم القرى

السيرة الذاتية  نايف السلمي


User avatar image

نايف ضيف الله زائر السلمي

أستاذ مشارك

قسم السياسات التعليمية

كلية التربية

تواصل

 

المؤهلات

الدكتوراه

التربية الدولية المقارنة

اسم جهة التخرج جامعة موناش

البلد استراليا

البلد 2018

الدكتوراه

تخصص غير محدد في التعليم

اسم جهة التخرج جامعة موناش

البلد استراليا

البلد 2018

الماجستير

تخصص غير محدد في التعليم

اسم جهة التخرج Monash University

البلد استراليا

البلد 2014

الماجستير

التربية الدولية المقارنة

اسم جهة التخرج جامعة موناش

البلد استراليا

البلد 2014

البكالوريوس

البرامج العامة والمؤهلات غير محددة أكثر

اسم جهة التخرج كلية المعلمين بجدة

البلد المملكة العربية السعودية

البلد 1427

البكالوريوس

‏اللغة الإنجليزية ( عام )

اسم جهة التخرج كلية المعلمين بجدة

البلد المملكة العربية السعودية

البلد 2007

الأبحاث العلمية

International and Comparative Education in the Arab World: Conceptions, Perceptions, Challenges and Prospects

مقال في مجلة

WCCES, World Council of Comparative Education Societies, WCCES, World Council of Comparative Education Societies, 2024

.‏Challenges and Coping Strategies in Online English Learning with Google Meet: A Study of 7th-grade Students at a Private Junior High School in Yogyakarta.

مقال في مجلة

‏BAHASTRA JOURNAL, ‏BAHASTRA JOURNAL, 2024

Developing Religious Moderation in Indonesian Islamic Schools Through the Implementation of the Values of Islam Wasatiyyah

مقال في مجلة

Jurnal Pendidkan Agama Islam., Jurnal Pendidkan Agama Islam., 2023

The positive side of the re-entry experiences of returning Saudi international students after studying abroad

مقال في مجلة

Kamal-Raj Enterprises, International Journal of Education Sciences, 2022

اتجاهات البحث التربوي في مجلة التربية المقارنة والدولية البريطانية

مقال في مجلة

Associations of Arab Universities, Information Sciences Letters, 2022

تطويرُ برنامجِ الماجستير في التَّربيةِ المُقارنةِ بكُليَّةِ التَّربيةِ جامعةِ أُمِّ القُرى في ضَوءِ خبرةِ كُليَّةِ التَّربيةِ جامعةِ أكسفورد

مقال في مجلة

كلية التربية بجامعة الأزهر, مجلة التربية كلية التربية جامعة الأزهر, 2022

Positive Impacts of the COVID-19 Pandemic on the Saudi Education System: My School Platform as a Model

ورقة مؤتمر

Gulf Comparative Education Society, Gulf Comparative Education Society conference, 2021

We have something to share! How Saudi universities turn the challenges of international students into opportunities: A case study of the Islamic University of Madinah

ورقة مؤتمر

International Education Association, The ISANA On Air conference, 2020

From the W-curve model to N-curve model: toward a new understanding of the reentry experiences of returning international students after studying abroad. A case study of Saudi Arabia

ورقة مؤتمر

International Education Association, The 30th ISANA International Education Conference, 2019

Bitter side of Saudis re-entry after studying abroad

ورقة مؤتمر

International Education Association, The 28th ISANA International Education Conference, 2017

The re-entry experiences of Saudi international students: expectations and challenges-some preliminary findings

ورقة مؤتمر

Monash University, The MERC Annual conference- Monash University, 2016

How Monash University provide support to its international students: a critical analysis

ورقة مؤتمر

Saudi Students' Association, 1st Saudi Students' conference in Melbourne, Australia, 2015

International Students in Crisis Times: Exploring the Experiences of International Students Studying in Saudi Arabia During the Covid-19 Pandemic

مقال في مجلة

PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI, Pegem Journal of Education and Instruction, 2021

التحديات التي تواجه الطلاب الدوليين الدارسين في جامعة أم القرى بمكة المكرمة

مقال في مجلة

جامعة أم القرى, مجلة جامعة أم القرى للعلوم التربوية والنفسية, 2022

الخدمات والتسهيلات المقدمة للطلاب الدوليين في الجامعات الأسترالية والجامعات السعودية: دراسة مقارنة

مقال في مجلة

كلية التربية/ جامعة سوهاج, المجلة التربوية لكلية التربية لجامعة سوهاج, 2021

Challenges of the re-entry experiences of returning Saudi international students after studying abroad

مقال في مجلة

Comparative and International Education Society (CIES), Journal of international & comparative higher education, 2021

Characteristics of the re-entry experiences of returning Saudi international students after studying abroad

مقال في مجلة

Sciedu Press, International Journal of higher education., 2020

Factors affecting the re-entry experiences of returning Saudi international students after studying abroad

مقال في مجلة

Faculty of education, Sohag Uni, Journal of education, Sohag Uni, 2020

Factors contributing to some cultural dimensions in Saudi Arabia

مقال في مجلة

Center for Promoting Ideas (CPI), USA., American International Journal of Contemporary Research, 2019

The challenges of studying in Australia for Saudis male international students

مقال في مجلة

Center for Promoting Ideas (CPI), USA., American International Journal of Contemporary Research, 2018

Cultural dimensions of conducting educational research: A case study of Saudi Arabia

مقال في مجلة

Australian Association for Research in Education, Australian Association for Research in Education, 2016

Language, culture, and identity: a Saudi perspective in the light of Stuart Hall argument

مقال في مجلة

Academic Star Publishing Company, Journal of Modern Education Review, 2016

Saudi international students' perception about services provided by Victorian universities

مقال في مجلة

Academic Star Publishing Company, Journal of Modern Education Review, 2016

Why do Saudi international students choose to study in Australia

مقال في مجلة

Academic Star Publishing Company, Journal of Modern Education Review, 2016

المناصب الداخلية السابقة

رئيس قسم التربية الاسلامية والمقارنة

كلية التربية

2022/07/24 - 2023/01/17

رئيس قسم التربية الاسلامية والمقارنة

كلية التربية

2022/01/28 - 2022/07/23

رئيس قسم التربية الاسلامية والمقارنة

كلية التربية

2021/08/04 - 2022/01/27

جار التحميل